רעיונות לחגי אייר (שואה, זיכרון, עצמאות, ירושלים, לג בעומר) / קהילה בזמן קורונה

יום השואה

  • ליום השואה: הזמנתי נרות שיש עליהם מדבקה עם שם של מישהו שנספה בשואה
    ומחלקת לכול היישוב
    פלוס זום של הרב
    (ממליצה: שרה מכמש)
  • ליום השואה: אנחנו חושבים לעשות תערוכה שתספר סיפור על אנשים אחים אנחנו שיהיה גם שחקן שיספר סיפור של כ-10 דקות לפני הכניסה לתערוכה והדלקת נרות לזכר במקום. בונים את זה עכשיו…
    (ממליצה: שירה זהב)
  • מפגשי קולנוע ב zoom. מוזמנות בשמחה לשריין אצלי מפגשים ליום השואה, יום הזיכרון, יום ירושליים, ספירת העומר ושבועות. בתקווה גדולה שבקרוב נשאיר את הקורונה, וה zoom מאחורינו, ונחזור להפגש פנים מול פנים, כי אין על התחושה האמיתית של מפגש חי. ועד אז… אני כאן פזית קולנוענית ומרצה דרך קטעי סרטים וסיפורים, על מגוון נושאים ערכיים 0507452855. היא מצויינת (ממליצה: שירה זימן)
  • קישור לטקס יום השואה של החמ”ד https://youtu.be/fkS-xT2Jqu8 (ממליצה: אילנה)
  • משתפת אתכם ברעיון שמאוד אהבתי מהישוב של אחותי. ( נטע) .
    לנו לצערי פחות מתאים אבל אולי לכם כן.
    לבקש ממספר תושבים מהישוב שקרויים על שם ניצול שואה ( סבא סבתא וכו’)
    לצלם את עצמם
    לספר עליהם כמה דקות ולהראות תמונות
    וא”כ לערוך את זה לסרטון אחד משותף.
    גם מתאים לכל מצב
    גם נותן כבוד לזכרון השואה
    גם אישי מחבר וקהילתי. (ממליצה: שרה אליהו)

ימי תודה

  • במסגרת 10 ימי תודה העברנו את ההודעה המצורפת. רק שמתי אותה והיא התגלגלה לה…
    עוד משהו שאפשר תמיד לעשות בכל מעגל
    ה❤️ אומר תודה
    בימים בין זיכרון השואה להקמת המדינה מסתכלים בעין טובה ומוקירים תודה.
    מילה קטנה ופרגון, אמירת תודה על מעשה משמעותי מרבים טוב בעולם
    תעביר/י את זה הלאה
    מוזמנ/ת לחשוב על 3 אנשים בישוב ובכלל שמגיעה להם תודה, להעתיק את מבנה ההודעה ולשלוח להם הודעה מפרגנת.💐
    (ממליצה: מיכל קופליק)

יום הזיכרון

  • יום הזיכרון אצלנו בלייב כי זה בד’כ גם ככה למבוגרים, אז אין בעיה לעשות לתו ירוק (ממליצה: ענבל כץ)
  • שיחה ליום הזיכרון  – יש פרוייקט שנקרא האחים שלנו, אפשר להרשם ואח שרוצה לספר משתבץ איפה שקרוב ומתאים לו. (ממליצה: טל דמארי)
  • שיחה ליום הזיכרון – לילי הורביץ 050-551-4600
  • סרטון שהפקנו על הנופלים שלנו
    https://youtu.be/gyfY-UPVRHk
  • אצלנו נעשה טקס בשיתוף הנוער, שודר בשידור בכורה ליוטיוב והוקרן באמפי ובמועדון.
    https://youtu.be/1VLrLwidIeA
  • טקס עפרה
    https://youtu.be/71AOa8dqmg4
  • טקס כפר אדומים
    https://youtu.be/ZThQqZRPyVw

יום העצמאות

  • יום העצמאות כבר ממש מעבר לפינה. כרגע כפי הנראה לא נוכל לחגוג באופן שבו הורגלנו. אך אין זה אומר שלא נחגוג. נחגוג יחד! ברוב עם! מהבתים… ולכן החלטנו להתמודד עם צו השעה ולהפיק במיוחד משחק דיגיטלי לכל המשפחה!! כל הישוב יחד, במשחק נגד הזמן, מנסים לגלות את סודו של ארכיון המדינה. והכי כייף?! בתוך המשחק נשלב חידות ורמזים הקשורים ליישוב שלכם במיוחד!! והמחיר? ממש ממש משתלם. מחיר לישוב-6000 שח מחיר לסוגרים עד ערב פסח- 4500 שח מחיר לישובים קטנים מתחת ל90 משפחות 3000 ש”ח מחיר לסוגרים עד ערב פסח-2500 שח והכי משתלם- מחיר למועצה (עד 15 ישובים) רק 25000 שח ותוספת לכל ישוב לצורך התאמה- 700 שח (מחיר עד ערב פסח 20000 שח פלוס 500 שח לכל ישוב) (ניתן להזמין את המשחק ללא התאמה לישוב, בהוזלה של 500 שח מהמחיר הנקוב) לפרטים והזמנות שרית ברנס 0507770957 (ממליצה: רעות משה)
  • איך חוגגים יום עצמאות השנה? נעים להכיר, שמי חובב יחיאלי, ממיזם “בצופן מפתיע”.
    לקראת יום העצמאות הקרוב, הפקנו את “הרפתקה ישראלית” – משחק בריחה על מדינת ישראל,
    עם מגוון חידות מאתגרות במיוחד. הערכה מגיעה כחוברת מודפסת + אתר אינטראקטיבי, שיוצרים יחד חוויה מגבשת, מפתיעה ויוצאת דופן. מלבד המשחק המרכזי, הוספנו בחוברת עוד מגוון חידות ואתגרים, שיעשו לתושבים שלכם את החג. את המשחק ניתן להזמין רק ברכישה מרוכזת, ואנחנו נביא אליכם את החוברות (חלוקה למשפחות באחריותכם). את כל הפרטים ניתן לראות כאן https://rebrand.ly/UIO מחירים לרכישה מרוכזת: עד 200 עותקים – 40 שח לערכה עד 500 עותקים – 30 שח לערכה עד 1000 עותקים – 25 לערכה עד 2000 עותקים – 20 לערכה עד 5000 – 15 לערכה מעל 5000 – 10 לערכה אשמח לשוחח ולענות על כל שאלה – 0503355735 (ממליצה: יוכבד אלון)
  • אנחנו מכינים קליפ, נכין גם שירון לשירה בצבור בשעה מסוימת. תפילה דרך zoom בערב… רכב עם מוסיקה גם אפשרות. (ממליצה: בריינה)
  • את פתח לו עצמאות משחק משפחתי שמצטרף אליכם לסעודת החג (או לנסיעה בדרך לפיקניק – זמן מעולה לשאלות דיון), ולהכניס את רוח החג עם תוכן מעמיק, מעורר מחשבה וחיוך, ומתאים למגוון טיפוסים וגילאים, ומיועד לדיון ופעילות משותפת לכל המשפחה. להדפסה בבית (לארגונים ניתן לרכוש זכויות הדפסה לפי כמות ולהדפיס לבד)
  • בעקבות פניות של משתתפים על חוסר בהירות בהדרכה שעשינו היום לעריכת טקסים קהילתיים בלייב, מצרפת קישור לסיכום:
    https://www.youtube.com/watch?v=8iGzox77wk4&authuser=0
    (ממליצה: אורה)
  • אנחנו מתכננים לעשות טקס קצר מהרגיל- כי זה מתיש לראות ביוטיוב טקס ארוך……
    וגם מתכננים לעשות 2-3 דברים שיצרו טקס דינמי ושיתופי כדי ליצור עניין ושתהיה תחושה שכולנו יחד. אחרת אנשים יברחו לראות את הטקס המרכזי הארצי.
    למשל מראש מחלקים לכולם ערכת יום העצמאות עם כל מיני זוהרים(שרשראות וכד’)
    ולבקש מכולם לרקוד בבית ואז נעלה את זה לשידור ביוטיוב.
    קחו בחשבון שזה ישעמם טקס ארוך ביטיוב כל הכח של טקס יום העצמאות זה שכולם ביחד בחוץ סביב במה/אמפי ועוד .. (ממליצה:  יפית שלו)
  • בעקבות משבר הקורונה, חשבתי לעניין בקנייה מרוכזת של ערכות לכל בית אב ביישובים של “משחקי ילדות ישראליים” ליום העצמאות. מתנה מושלמת וזולה (רק 10 שח + מעמ) הכוללת הובלה!! חשוב לציין ששי מסוג זה בתקופה זו נותן מענה מהנה לפעילות ספורטיבית-היתולית לילדים ולהורים בתוך הבית או במרפסת/חצר. מחברים את הילדים דרך משחק לחוויה הישראלית של פעם…. אשמח לשיתוף פעולה, במיוחד בתקופה מורכבת זו. תודה רבה שלומי אמון. למי שעדיין לא הזמינה משהו ליום העצמאות ומחפשת.. משחק מבית אמון הפקות (ממליצה: יוכבד)
  • עלה אצלנו רעיון לעשות בסיום הטקס הוירטואלי הפרחת בלונים עם תפילה שכל משפחה תצמיד לבלון וביחד נפריח מהגינות… (ממליצה: אילנה)
  • זה שכן שלי מומלץ ממש יש לו גם זוהרים וביום האצמעות הוא מוציא רכבים כאלה עם כל מיני גימיקים 0523561237 גולן (ממליצה: ליאת חנה)
  • פעילות קהילתית לכבוד יום העצמאות שמתאימה בתקופה הנוכחית : משאית שמחה ביישוב שלכם. אנחנו נגיע עם משאית עם ציוד הגברה ותאורה וגנרטור ובמה ניידת . כך תוכלו לשמח את כל התושבים תוך שמירה על ההנחיות. מצב דוגמא לסרטון. ניתן לשלב DJ או להקה. המחיר ליום העצמאות: 5,000 ש”ח. לא מוותרים על שמחת החג ותומכים בעסקים הקטנים בעת הזאת.
    יצחק 0525665338 (ממליצה: צופיה לקס)
  • חשבתי להוציא ערכה שתכלול יצירה של דגלונים לילדים.הילדים יגזרו, יצבעו, יחברו לחוט ויתלו. קיבלתי הצעת מחיר גבוהה ואני אשמח לשנות להדפסת אופסט כדי להוזיל אך יש צורך בכמות גדולה. כל ערכה תכלול 7 דגלונים (כמובן שנאלץ לותר על לוגו הישוב ונלך על איורים של ילדים רוקדים עם דגלים ודברים נוספים חמודים). אנחנו צריכים 400 ערכות מתוך ה5000. במידה ומעניין אתכם, אשמח שתשלחו לי הודעה בפרטי. אם נגיע ל5000 ערכות זה יעלה 1.6 לסט כולל מע”מ כולל גרפיקה. מה דעתכם? (ממליצה: שני)
  • אנחנו החלטנו השנה לעשות יום העצמאות בגרסה שונה.
    עושים טקס ממש קצרצר שמדליקי המשואות ידליקו אחרי תהליך למידה משמעותי שהם עשו על המשואה שלהם ולאחר מכן נעשה משחקים חווייתיים בחוץ בכל מיני מקומות ביישוב…
    (ממליצה: רעות משה)
  • מתכננת לעשות טקס וירטואלי בערב.
    יחולקו קופסאות טקס(ערכות🤮😅)
    בקופסה יהיו זיקוקים להדלקת משואות שהפעם יתמקדו.. בנו.
    משואת האמהות, האבות וכו
    בין לבין אשלב סלב/אנשים מהיישוב אומרים כמה מילים(15 שניות גג)
    יהיה דגל ישראל לרכב עם סמל 40 שנה לאוטו
    (להנפת הדגל)
    קליפ
    קליפ ברכותוהגרלה בלייב לכל מי שהשתתף בטקס הוירטואלי על מנגל גריל חשמלינראה לי אוסיף לקופסה או פטיש יום עצמאות/שיפודים ומרשמלויום למחרת יהיה טיול ישובי
    (ממליצה: שרה מכמש)
  • אירוע מרכזי עם תו ירוק והקרנה בלייב למתחמי הקרנה, הרשמה מראש בטופס גוגל, סדרנים במתחמים.
    שכונות יכולות להתארגן באופן עצמאי להקרנה. חלוקת מסכות בכמה צבעים למתחמים שונים.
  • אנו סגרנו שיום העצמאות מצלמים מראש. כנראה אם הקרנה מרכזי בפארק למחוסנים. התלבטות לגבי מוקדים אבל נראה לי יקר.אוחי נעודד משפחות שרוצות לראות ביחד עם ערכת צפייה/כיבוד או משהו (ממליצה: חווה קלינמן)
  • לגבי יום העצמאות- רעיון נוסף
    הטקס שלנו בנוי על משואות לפי נושא כללי כשכל משואה מתמקדת בנושא ספציפי שקשור. ובין המשואות יש ‘קטעי קישור’ באותו נושא. סרטון, ריקוד גנים, הצגה קצרצרה של הנוער וכו’.
    בגלל שהישוב שלנו די מחולק לשכונות חשבתי לעשות משואות מתגלגלות. ליד בית של כל מדליק משואה תוצב משואה פיזית. ולכל שכונה יהיה עמדת הקרנה. כל מדליק ידליק את המשואה עם הנאום ליד הבית ככה שהשכונה תהיה שותפה בלייב (במגבלות תו סגול, עד 50) להדלקה הספציפית הזאת, ואז תצפה יחד בהמשך הטקס בשאר ההדלקות והקטעים.
    ככה זה גם מחלק למתחמים הגיוניים ורחוקים דיים אחד מהשני, גם יוצר עניין סביב כל שכונה, גם מאפשר לכולם להשתתף.. המחשבה היא צלם לייב שמשדר את המשואות עצמם, ןהקטעים שבין לבין הם מוקלטים מראש (בזמן של המעבר בין השכונות)
    אכן קצת לוגיסטיקה, בקטע הזה אני נעזרת מאוד במזכיר שלנו איש לוגיסטיקה אלוף.
    בסהכ יש אצלנו 5 שכונות, ככה שזה לא בלתי אפשרי. הכסף הגדול ילך על הצלם לייב שיסע עם המשואה שעוברת בעצם בין המתחמים. מעריכה שזה משהו כמו 5000 מהיכרותי עם התחום בשנה האחרונה. אחותי הדליקה משואה שנה שעברה בפני קדם וכך עשו, כל מדליק הדליק ליד ביתו והלך עם המשואה להביא את הלפיד למדליק הבא. מלווה בצלם לייב מוקרן לכל הישוב. רק שהם גם הקרינו את הדרך וזה די משעמם.. אז חשבתי על השדרוג להכניס גם את הסרטונים והריקודים שהיו נהוגים כל השנים בין לבין. (ממליצה: צפיה)
  • צילמנו הכל באולפן, מתוכננים לזום. אם יהיה אפשר להתקהל פשוט נקרין את זה על מסך במקום שמתקהלים. מתכננים לצלם גם את המשואות והנפת הדגל מראש. הכל יהיה מצולם (ממליצה: חני טובי)
  • בוקר טוב, אנחנו סוגרות את הרחובות המרכזיים וזה יוצר מסלול מעגלי . ומכינות טקס מושקע שיתחלק לתחנות לאורך הרחובות.
    נזמין קבוצות של עד 300 איש (או כמה שמותר) ברווחים של חצי שעה פלוס מינוס והם יעברו בתחנות.
    בשילוב הנוער, ילדים, סרטונים, זיקוקים וכו’.
    זה בגדול, עוד בונות את זה.
    בנוסף, כל הקישורים והסרטונים יהיו זמינים לצפייה מהבית למי שמעדיף לא לצאת. (ממליצה: יעל שילר)
  • הזמנתי זיקוקים שיראו מכל מקום ותהיה חלוקת הפתעות פופקורן וכו (ממליצה: חגית)
  • דגלים בזול – הסל בירושלים – משה 052-429-5402
  • זיקוקים לא עשינו לפני שנתיים ואנשים ממש התאכזבו והתלוננו.  נצלם גנים, ברכות, קטעים של הדלקת משואות לכבוד קבוצות שונות שקשורות לקורונה בצורה הומוריסטית . דגלנות אולי בלייב ל300 מחוסנים…
    (מליצה: בריינה)
  • אנחנו לא עושים זיקוקים. נעשה טקס בזום, הכל מצולם מראש, משודר מאולפן ולא דרכנו כדי שיהיה חלק בעז”ה (ממליצה: חני טובי)
  • אני תיכננתי ערכות טקס ושיהיה וירטואלי בזום כשהקהל פעיל
    אבל אחרי חול המועד שאנשים יצאו זה נראה לי פתאום ממש ממש לא שייךחשבתי לחילופין שכל שכונה/רחוב יהיה טקס.
    עדיין יהיו הערכות, הפעם עם הוראות לטקס (נגיד יהיו זיקוקים בערכה, והשנה באמת לכולם מגיע להדליק משואה, אז מנחה הטקס שימונה קודם לכן ינחה לפי דף עם הנחיות וכו השאלה אם זה הגיוני לעשות בלי הגברה וכו) *אולי מספיק להשיג בוקסות ומיקרופונים
    (ממליצה: שרה מכמש)
  • רעיונות לתחנות שמחות וכייפיות לערב יום העצמאות.
    הפנינג רחובי..: בלוני סבון, שזירת פרחים כתרים לראש.. מקרמה, חימר, הפקת שמן, הסבר על דבש -כוורן .. הכנת עפיפונים, הכנת שבשבות, ציור בעזרת פרחים על בד..
  • לפידים להדלקת משואות 054-782-4222
  • טקס חשמונאים
    https://youtu.be/8VtaRIiuxQk
  • אצלנו צולם הטקס מראש והוקרן במתחמים שאירגנו וגם במתחמים ששכונות יזמו. זה היה מטורף והכי קהילתי שיכולתי לדמיין מתתי קהילות לקהילה אחת גדולה.
    https://youtu.be/ROj0vwT-nZ0
  • הסברה על הלומי קרב  ופיצוצים
    https://youtu.be/Ex4cI62TuF4
    https://youtu.be/vArZFtzTE6Ess

יום ירושלים

  • כשאתם עסוקים בפסח, יום ירושלים נמצא כבר ממש מעבר לפינה…
    בתי ספר,קהילות ומשפחות – מוזמנים לסגור כבר כעת הרצאות מקוונות לכל הקהילה והתלמידים בשלל נושאים ותחומי עניין סביב יום ירושלים, ההרצאות מועברות על ידי צוות בית ספר שדה סוסיא. הנחה מיוחדת למזמינים הרצאות עד יום השואה http://www.susya.org.il/newpagec6fd135a
    לפרטים והזמנה – 0587747409 עינב (ממליצה: אלישבע גץ)

לג בעומר

  • אנחנו פעם היינו עם המשפחה המורחבת באיזה מקום בלג בעומר וגילינו להפתעתינו שאסור להדליק מדורה. ישבנו במקום סגור בחושך עם נרות על הרצפה שהילדים סידרו כמו מיני מדורה ושרנו ואכלנו כמובן. היה מצחיק וכיף. גם אופציה… (ממליצה: רחל ורבוב)
0 0 votes
דירוג ההמלצה
Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments