הרב ורדי

  • הסרט אור חוזר

0546700704

היה אצלנו, היה מצויין.
(ממליצה: סיגל סיני כהן)

  • הקרנה הסרט חתונה הפוכה ולאחר מכן שיחה עם הרב ורדי – הסרט עוסק בסיפורם של גברים ונשים מקהילת הלהטבים שמסיבות דתיות התחתנו עם גבר או אישה כפי המקובל ועל הקונפליקט שלהם והמסע שעברו עוברים

לדעתי הנושא מאוד טרנדי ובכותרות.. והסרטים של הרב ורדי תמיד עוסקים בנושאים חברתיים לא פשוטים אבל הצורה שהוא מגיש נקיה ומותאמת לנו
(חגית)

המטרה של הבאת סרט ודיון אחריו היא להעלות מודעות ולהציף את המורכבות בהתמודדות בקהילה וכן לגעת בכאב של הורים וילדים החיים ביננו ומתמודדים עם סוגיה זו.

לקראת העלאת נושא רגיש בקהילה יש לעשות תהליך נכון כל אחת לפי סוג הקהילה שלה על מנת שהבאת הסרט תביא לתועלת ולא חלילה תפגע במישהו או בקבוצה ותעורר סערה בתוך הקהילה.

כידוע, נושא הלהטבים הוא נושא מורכב בציבור הדתי ויכול להיות נפיץ על כל סקלת התורניות. גם ביישובים “תורניים” וגם ביישובים מעורבים.
לכן, לפני הבאת סרט שיכול להיות שנוי במחלוקת יש לקים חשיבה פנים יישובית, כל אחת לפי סגנון היישוב שלה איך נכון להביא את הסרט ואילו תהליכים צריכים להתקיים לפני. לא מדובר כאן באירוע תרבותי קלאסי.

המלצתנו לרכזות המעוניינות להביא את הסרט ליישוב:
1. לפנות למלווה הקהילתית ולחשוב יחד מי השותפים לחשיבה ומהו התהליך לפי אופי היישוב
2. לקיים דיון עם בעלי תפקידים רלוונטיים ביישוב- רכזת קהילה, אם יש רב או סמכות רוחנית כלשהי וכדו’
3. לצפות בסרט לפני- לא להביא סרט לפני שצפית בו בעצמך ובחנת את התאמתו ליישוב
4. לקים דיון עם הרב ורדי ולתת לו דגשים לגבי היישוב שלך בהתאם לשיח הפנימי שהתקיים לפני.

*ניתן לפנות למחלקת משפחה
(ממליצות: מירי הר שושנים- מחלקת משפחה , אילה בית הלחמי- מחלקת תרבות, הדס שימל- מחלקת קהילה)

  • סרט ״אמא לא משוגעת״ – כבר בפגישתם השנייה לקחה אמירה את מיכאל אל המטפל שלה, כדי שיסביר לו על מצבה הנפשי. מיכאל לא נבהל. היום יש להם ארבעה ילדים והם חיים על הקצה. מיכאל מכיר היטב את הדרך אל חדר המיון ואל המחלקה הפסיכיאטרית.
    היום, מחליטה אמירה להפסיק להסתיר את מחלת הנפש שלה (“הפרעת אישיות גבולית”) ולחשוף את מצבה בפני הקהילה המלוכדת בישוב הדתי בו היא מתגוררת עם משפחתה.
    כאישה דתייה, היא מוצאת גם שהמגבלות ההלכתיות מקשות עליה, מה שדוחף אותה ללכת וללמוד כדי לקדם שינוי תודעה ביחסם של הרבנים ופוסקי ההלכה, אל המתמודדים עם מצוקות נפשיות.
    במשך למעלה משנתיים, מלווה הבמאי הרב מרדכי ורדי את אמירה במאבק הדרמטי להישאר בחיים, לגדל את הילדים, לתחזק זוגיות, להתמודד עם דילמות הלכתיות, ולשאול: מה זה בעצם להיות נורמאלי.

סרט מעולה .. היה בכמה הישובים. זה מסוג הסרטים שכדאי לראות לפני בעצמנו.
(ממליצה: חגית)
הרגשתי שהנזק היה גדול מהתועלת… מי שמתמודד ונלחם לשמור על התנהגות נורמטיבית מקבל מהסרט הזה כאפה.. מי שלא חווה לא מבין
(ממליצה: טלי שאג)
זה נושא מורכב ונכון יש עוד זוית. חשוב להציף את הנושא אבל. יש המון בושה סביב זה. הבחור שמביא את זה מבקש להציף את זה כדי להסיר סטיגמות וכדי שאנשים יהיו קשובים למי שאולי יש לו מחשבות אובדניות וכדומה.
(ממליצה: בריינה)

0 0 votes
דירוג ההמלצה
Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments